“Ποιητικοί ορίζοντες της ψυχανάλυσης” & «Φιλοσοφικές και Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην Τέχνη»

/, project-workshop/“Ποιητικοί ορίζοντες της ψυχανάλυσης” & «Φιλοσοφικές και Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην Τέχνη»

“Ποιητικοί ορίζοντες της ψυχανάλυσης” & «Φιλοσοφικές και Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην Τέχνη»

 

12742057_1148217138545696_5009209639327638808_nΈνας κύκλος 11 σεμιναρίων που θα συζητηθούν κείμενα που επιχειρούν μια συνομιλία με την ποίηση και την λογοτεχνία. Αναφέρονται, μεταξύ άλλων, στους Γιώργο Σεφέρη, Κωνσταντίνο Καβάφη, Franz Kafka,Peter Handke, T. S. Eliot, Paul Celan, Friedrich Hölderlin

“Εξαρχης η ψυχαναλυτικη θεωρια διεκδικησε τον ρολο μιας επιστημης του ψυχικου και της συμπεριφορας αναλογο με τον ρολο της Φυσικης για τα πραγματα του εκτατου κοσμου. Η παρακμη της ψυχαναλυσης ηρθε οταν αρχισε να εμπεδωνεται η διαπιστωση οτι θεραπευτικα και θεωρητικα περασε πολυ κατω απο τον πηχυ που η ιδια εθεσε για τον εαυτο της και απεναντι στους αλλους.
Τις τελευταιες δεκαετιες η κριση της ψυχαναλυσης εφερε μερικους ψυχαναλυτες που αποπειραθηκαν να ελευθερωσουν τον ψυχαναλυτικο λογο απο τους ορους της γνωσης και τα δεσμα της επιστημονικης σκεψης. Στο εργο τους πλαναται με τον ενα, η τον αλλο τροπο, μια συγγενεια πρωτου βαθμου αναμεσα στην ψυχαναλυση, στην τεχνη και στον λογο. Ειναι η υπονοια οτι η ψυχαναλυση, κινουμενη σ’ αυτα τα πεδια, ομως με τον τροπο που την αφορα, ειναι πολυ περισσοτερο σε θεση να φιλοξενησει καποιον διχως να τον βιαζει στις προκρουστειες κλινες των διαγνωσεων, των μεθοδων και των μοντελων. Και ισως ακριβως η δυνατοτητα μιας τετοιας φιλοξενιας θα ηταν το ιαματικο.”

1η συνάντηση _”Λογοτεχνία και Ψυχανάλυση” / “Ο τρελός, ο σοφός, ο ποιητής”-2η συνάντηση _”Οταν ο ποιητής μαθαίνει στον ψυχαναλυτή την αγάπη”_3η συνάντηση _”Μα πρέπει να μ’ αρμηνέψουν οι πεθαμένοι”_4η συνάντηση _”Υπνοβάτες”_5η συνάντηση _”Το άλλο φώς”_

6η συνάντηση _ “Περί άνεκρων και θνητών”   Κώστας Γεμενετζής, ψυχίατρος,ψυχαναλυτής

«Φιλοσοφικές και Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην Τέχνη»

κύκλος 8 συναντήσεων_

Ελέγχει ο καdoroth-gemen-elenλλιτέχνης την προσωπική του γραφή; Αποκαλύπτει στην επιφάνεια της ανάγνωσης την ασυνείδητη διαδικασία που ενδεχομένως επιθυμεί; Εάν ναι, ποια είναι αυτά τα στοιχεία, σταθερά ή μη σταθερά που επιτρέπουν στο θεατή να ‘υιοθετήσει’ ή να απορρίψει ένα έργο; Η πρώτη ματιά, η συγκίνηση, η προβολική διαδικασία ή, σε δεύτερο χρόνο, η γνώση μιας ανάγνωσης του θεατή που επιτρέπει την καλύτερη ανάλυση του έργου;Ιερώνυμος

gemen 3

Νέα δυνατότητα συμμετοχής στην ενότητα σε διαδικτυακό χρόνο, μέσω livestreeming

Για αιτήσεις συμμετοχής  εδώ

2017-04-15T19:03:46+00:00